Wednesday 20 April 2011

OHH LELAKI....

Kepada pembaca-pembaca sekalian,baca post ini dengan hati,bukan sekadar dengan angin lalu....ia sangat berguna..

hmmm...yg nme nye lelaki nh memang ayat sentiase mnis...
example : 

"sy SYG SGT kt awk..."

"sy tak bole HIDUP tanpa awak disisi sy..."

"sy akan mnyayangi awk SEPENUH HATI sy..."

"awk lah SEGALA-GALA nya buat sy..."

tapi last2,habuk pun tarak...
hmmm...
hidup kita penuh WARNA-WARNI...
selama hayat kita,pelbagai jenis lelaki yang kita akan jumpa...

ada yang BERHIDUNG BELANG...

ada yang istilah nya SYAITAN BERTOPENGKAN MANUSIA...

ada juga yang sangat BAIK dan kuat IMAN....

dari pengalaman yang pernah aku lalui selama bebrapa belas tahun yang sudah, ternyata tidak semua lelaki itu berguna...

mereka EGO!!

mereka mementingkan NAFSU semata!!

ramai yang TIDAK JUJUR!!

dari pengalaman banyak mengajar aku erti kehidupan sebenar...aku yakin dengan pengalaman sebanyak ini,aku tidak akan mudah diperdaya oleh makhluk ciptaan ALLAH yang bernama LELAKI lagi...ramai dari mereka adalah PENDUSTA!!
payah benar mencari :

yang JUJUR...

elok BUDI pekertinya...

IKHLAS dalam perhubungan...

kuat IMAN nya..

MENGHORMATI pasangannya...

dimanakah boleh aku cari lelaki seperti ini.......
kepada pembaca2 sekalian...terutama remaja perempuan seperti aku,dengarlah nasihat aku ni...
aku terima sendiri pengakuan dari seorang lelaki yang ada pertalian darah dengan aku,pada waktu umur kita begini,sekiranya ada lelaki yang mahu BERKAWAN @ COUPLE dgn kita,apa yang mereka nak hanyalah memuaskan kehendak mereka...jadi...
RENUNG-RENUNGKAN DAN SELAMAT BERAMAL... :)

No comments:

Post a Comment