Wednesday 11 April 2012

wad ortopedik . grrrrrrr

hari ni 11 APRIL 2012 rabu
aku kerja shift pagi hari ni
hari pertama aku kerja untuk minggu ni selepas bercuti selama 5 hari
WOW ! banyak kan cuti
haaa
minggu nih kumpulan aku kena masuk wad ortopedik (wad patah2)
oppssss
lupe nak mention wad ortopedik LELAKI
hehe
gatai
tapi malang nya , kami student tak dibenarkan cuci berak kencing patient
biar relatives yang buat
tak kesah lah kan

hari nih aku terbangun awal pulak
jadi nye bile aku bangun nak g toilet tuh xde orang lagi sume gelap
lagi2 hari ni kan off day pertabalan agong kan'
jadi kami insan-insan terpilih nih jelah yang kene kerja
lepas siap tuh aku tengok jam 6 suku .
"WAH awal nye aku hari nih"
so turun breakfast makcik tak siap lagi
kene tunggu sikit then jalan lah ngn budak2 nih g kerja
first masok je wad tuh , tak tau nak letak beg kat mana , tak tau nak tulis kedatngan kat mana
haha sume nye sengal belaka sebab baru nak masok keje kan
aku start keje pas amek report tuh , sume staff yang ade kat dalam wad tuh amek glove and sorong troli linen
haha
rupe2 nye diorang nak tuka linen patient'
mak aih , tuka linen pon nak gune glove
i dont know why
tu satu kejutan budaya
lepas tuh tengok dengan staff nurse skali tolong tuka linen patient
hahahahahahaha
tu lagi lawak
patut nye tu kerja student sem one tapi sume orang bekerjasama buat kerja tuh
BAGUS3 . GOOD JOB
then nak amek observation , akak sme 5 pon tolong amek observation
kui3
lagi la xde keje kiteorang
so lepas betol2 xde keje , aku pon amek la assesment sorang patient nih tok dihantar padav puan fairouzy pada esok hari
namanya MOHD RAQIB BIN MOHD @ MOHD SHARIF
haha . siap nak cari IC nak tunjuk aku kemain ckp name bapak panjang
haha
'laka-laka' tau budak nih
umur 17 tahun . ingat sekolah lagi tapi rupe2 nye "baru je kene buang hari tuh"
ape lah budak nih
aku tanye die macam mane boleh accident , accident kat mne , pukul bape .
accident kat batu buruk belakang nih , then accident pkol 3.30 pagi .
tuh yang memebuatkan aku nak tanye sekolah lagi ke tak
hmmm . budak2
pastu ade die nak panggil aku die sweet2 je
aku sepak budak nih baru tau
pastu die cakap aku 'BEKENG'
korang tau bekeng tih ape ?
klo nak tau g cari dalam kamus terengganu .
hahahahha
smapia sini jelah dulu kot
tak larat dah nak type
okey
wait for the next entry :)

No comments:

Post a Comment