Thursday 6 September 2012

HARI RAYA 2012

hye3

lame siooot tak update

rindu banget nih

last entry bulan APRIL

now dah bulan SEPTEMBER

macam2 yang berlaku

tapi kita straight cerite sal hari raye haritu lahhh

hehe

happening giler raye nih

aku rase ni lah raye yang paling best dalam hidup aku adalah kerana aku dapat drive sendiri pergi raye mane2 yang aku suke

ini adalah berkat belas ikhsan kakak aku juge tinggalkan kereta die dekat rumah abah *haha.padan muke sape suro tinggal

okay now nak cerite betol2 ni

aku start cuti dari 16-8-2012 sampai lah 1-9-2012

mari kita lihat ape yang aku lakukan sepanjang cuti 2 minggu aku nih *hehehe


KHAMIS+JUMAAT : 16/17-8-2012

hari aku naik bas dari KUALA TERENGGANU to JOHOR BAHRU

tiket bas 9.30malam

dapat seat hampir belakang *tapi seronok bas baru

so macam biase lah , bas jalan je aku tido

dalam bas tu aku g baringkan seat tu sampai habis

pastu orang belakang sound , "selesa awak?"

lelaki pulak dok belakang aku tu

student jugak agak nye *hehehe.malunye

so aku pon tidow dan tidow sampailah aku sedar bile bas dah sampai simpang tenggaroh

imah dah sebok2 nak turun , aku ingat die nak turun simpang tenggaroh , dalam hati aku 'imah ni buang tebiat ke.patotnye simpang mawai'

aaahhhh . abaikan . dan aku tros tido

sehingga aku lihat jam sudah menunjukkan pukul 5pagi dan sepatotnye aku dah pon sampai kat tiram tapi malangnye bile aku lihat sekeliling , simpang mawai pon tak sampai lagi ni

aduhhhh .

tau2 je , mak ngan abah dah tunggu kat tiram since pukol 5.30pagi *hehe

last2 aku smpai rumah pukol 7pagi

pakcik tu bawak sampai aku delay 2jam tau

ish3 . so selepas sampai rumah , aku tolong anyam ketupat , dan kemudian tido sampai petang :)


SABTU : 18-8-2012

sehari sebelom raye

macam biase la aku tolong kat dapor tuh kopek bawang , blender rencah , perah kelape

yang aku terkejutnye along balik awal pagi tuh tau *amazing

die yang masak untuk raye ni

mak goyang kaki je *act tolong jahitkan baju aku.hehe

awal pagi die dah sampai

bertolak lepas subuh katenye

okay , si botak ngan anjang potong ayam ngan daging kat belakang

ayam 6ekor je ...

pastu aku ngan anjang isi beras kat ketupat

abah nampak abah sound , "keras nanti ketupatnye tu" *act die nak bini die juge yang isi

pastu si botak tolong goreng ayam kat dapor *amazing lagi

then hari berlalu tibalah malam raya yang ditunggu2

maka kedengaranlah takbir


AHAD : 19-8-2012

hari raya pertama

hari raya pertama macam biase lah

bermaafan dipagi hari lepas siap2 pakai baju cantik2

lepas maaf2 , makan dengan riang dan semua pergi kubur arwah atok

aku ngan mak naik kereta BARU along ODYSSEY

bile along nampak ramai orang , die teros soh laki die "dah2 . parking sini je"

dalam hati aku , ape la punye manusie . xtw ke mak tu tak kuat jalan , parkung kereta kat bawah , kubur atok nun jaoh kat belakang sane . yang paling hujung

dah la berbukit , kalo jalan biase tu tak ape la juge

nasib baik mak tak collapse tau

kalo collapse , mak kau yang aku salahkan long

sayang sangat kereta tu letak je kat rumah

abah offer naik estima tak mau

nak juge kereta die last2 menyusahkan mak

haishhhh *panas hati

so petang tuh anis ajak aku beraye rumah awe ngan ali

aku ikot je memandangkan aku takde nak kemane


ISNIN : 20-8-2012

hari raye kedue cume pergi beraye ke rumah HJ SALEH kat PEKAN NENAS , PONTIAN

g beraye rumah die pastu balik lah

tu jee


SELASE : 21-8-2012

hari raye ketiga ni aku bersama mak , abah , acik , olin , puteri , alisya , wawan , syakir dan kakak , pulang ke kampung abah dan mak

aku aspect abah nak gerak awal2 pagi tapi pukol 10pagi abah masih belom bangun *weird

so gerak dari rumah pukol 11.30pagi

masuk highway senai turun tol ayer hitam

gerak terus ke kubur arwah atok ayah kat SERI MENANTI BATU PAHAT

kat kawasan perkuburan tu aku nampak ade kubur yang dibuat kepok tapi kuburnye bukan setakat tak rata *biasa kubur lama tak berbukit

tapi kubur yang kiteorang nampak ni dah mendap dalam lah juge mendapnye tu

kenape ye agak nye *takpe lah biar bahagian masing2

so dari kubur teruskan perjalanan ke rumah sepupu2 mak *sebab mak dah takde mak sedare cume tinggal pak sedare je

di SARANG BUAYA

so lepas tu teruskan perjalanan ke kampung abah  di TELOK RIMBA SUNGAI MATI

sampai kampung abah dah nak maghrib

teruslah menuju ke kubur atok sa'limah ngan atok moksan

pastu jenguk la juge kubur arwah kakak2 dan abang abah *abah anak bongsu

lepastu stay lah kat rumah pak anjang sampai malam

tibe malam kami rase rimas sangat dan nak balik tapi ajak abah , abah tak nak balik2 so kami pon lancarkan serangan *buat sampai alisya nangis so nanti abah dengar kite dapat balik lah . hehe


RABU : 22-8-2012

raya keempat .

hari raye ke empat ni aku dan faezin pergi beraye kat rumah kawan2 sekola aku dulu

TENGKU , EYRMA , HIKMAH , NAD

seronok sebab dah lame sgt tak jumpe diorang

eyrma mempunyai perubahan yang paling drastik

*kurus giler wooo

g raye rumah kawan2 ni dapat juge duit raye

yang paling best nye mak nad bagi kitorang duit raye sorang 10ringgit

fuhhhh

giler kan

tapi ape pon thanks a lot nad

lepas raye tu ingat nak pergi jusco kejap

tapi si faezin ni sebok nak balik pulak

ape bole buat ....


KHAMIS : 23-8-2012

hari raye ke lima

aku beraya bersama faezin lagi

tapi kali ni beraya rumah kawan2 die pulak

kat AIR BALOI PONTIAN

mesti lah aku yang drive pergi sane

gerak agak pagi la juge

sampai dah nak zohor

firstly pergi beraye rumah die dulu

the lepas zohor tu gerak rumah kawan2 die

aku drive kereta then ade satu rumah kawan die ni nak masok laman rumah , kene lalu titi !!


JUMAAT : 24-08-2012

to be continued


Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments:

Post a Comment