Tuesday, 21 May 2013

Ya Allah . selamatkan lah die

aku ada cerita yang sedih hari ni
ia berkenaan dengan seorang pesakit yang mulanya elok saja tapi tibatiba.......
*gambar hiasan je okayyy
nama dia aku tak tau
tapi dia lelaki
dia berumur 19 tahun
dia disahkan mempunyai tumor berdekatan paruparu dia
die tak dapat bernafas dengan baik sebab tumor tu semakin membesar dan dah menekan salur pernafasan dia
dalam sekelip mata dia tak ada peluang untuk hidup
sembilan belas tahun
satu lingkungan umur yang orang kate baru je nak kenal dunia
baru je nak berdiri atas kaki sendiri
tapi hidup dia dah mendapat dugaan dari Allah sebegini rupa
semoga Allah selamatkan dia , panjangkan umur dia dan beri dia kesihatan supaya dia dapat jalani kehidupan di bumi Allahh ni . amin .......
berdasarkan dari cerita kakak dia
dia seorang budak yang sangat baik
tak nak sesekali ponteng sekolah atau kelas
kalau dirumah hanya tinggal basikal sebagai kenderaan dia
dia sanggup gunakan basikal tu untuk kesekolah walaupun jaraknye jauh
betapa sayangnya dia pada ilmu
dia dah mengalami batuk yang berpanjangan selama sebulan tapi disebabkan dia taknak tinggal pelajaran maka dia pon taknak pergi ke hospital

"walau ape pon yang terjadi pada kau , semoga kau tetap aman . aku pasti yang Allah sangat sayangkan kau :'( "

3 comments: